Thursday, June 24, 2010

~~Satu Bulan 1~~

Kalau zaman sekolah,universiti..nak beli apa2 pun kena fikir mana yang penting.Sebabnya...duit kena jimat.Mana yang difikir penting ja beli.Buku rujukan pun banyak fotostat dari beli buku yang ori.Semuanya...sebab nak jimat duit..Almaklumla aku cuma guna duit scolarship KPM ja masa dulu.Nak minta mak ayah jarang sekali.Terima kasih KPM sebab zaman sekolah menengah aku dapat KPM,zaman Politeknik aku dapat KPM,zaman Degree aku dapat KPM dan zaman Master pun aku dapat KPM. Dan akhir sekali KPTM juga yang bayar gaji aku.

Dan sekarang, bila dah bekerja senang berbelanja..Nak beli satu bulan 1 pun boleh.Kalau nak lagi sebulan 2 pun boleh..Tapi tak habis mengadap la pulak satg.Ni pun baca di kala keseorangan. Bila berdua buku2 tertentu ja boleh baca.Baca dengan nada kuat2.

Hobi baru aku adalah mengumpul buku sekarang ni.Sejak tahun 2010 la..Tiap2 bulan aku akan cuba beli satu buku. Alhamdulilah tahun ni aku dah ada 6 buku.Dan dah baca hampir habis kesemuanya. Banyak membaca banyak la input yang diterima..Koleksi yang paling panas adalah buku tentang **** dan ibu hamil.Bukannya apa..preparetion semua tu.hehehe..



Koleksi 2010

Selain koleksi buku, majalah pun apa kurangnya.Tak menentu kadang2 sebulan dua koleksi, kadang2 satu ja..Tak terbaca kang banyak2..Syok membeli..baca tak habis..



Alah membeli menang membaca ;)

No comments:

Post a Comment