Sunday, January 25, 2009

Alhamdulillah...Temuduga Dah Selesai..

Alhamdulillah... lapang rasa hati bila sesi temuduga yang dinanti2kan sudah selesai..Harap2 tu lulus lah semua..Dah lama aku menunggu untuk di postingkan..

Tepat pukul 5.15 pagi alarm henset aku berbunyi..berkumandang lagu dari Akon..dengan pantas aku terlompat bangun..INTEVIEW??? Jantungku berdengup dengan laju tiba2..Dengan pantas aku mencapai towel tanpa menghiraukan kesejukan air paip di kampung.. Tepat 6.00am ayah menghantarku ke rumah hanim. Kami berkumpul di sana. Selepas subuh tepat jam 6.45 am kami bertolak ke pusat temuduga untuk budak Penang dan Kedah di KOMTAR, PENANG. Dengan perasaan yang berdebar2 aku disuruh drive pulak..Ala Hanim...ni kan kereta hang..hang bawak ja la..Ala Yus..aku tak besa drive kat pulau laa..aku takut wehh..

Tiada pilihan lagi la nampaknya..terpaksa aku yang drive kereta Hanim..Terpaksalah memberanikan diriku ni..Padahal bukannya selalu aku drive p Penang pun..Ada la 3, 4 kali..Bertawakkal ja lah..Alhamdulillah...tepat jam 7.45 am kami pun sampai di KOMTAR..Parking pun nasib baik la senang cari..kat Penang Bridge pun nasib baik la tak jem..Alhamdulillah..TUHAN permudahkan perjalanan kami..

Sampai je kat perkarangan pusat interview jantungku dup..dap..dup..dap..Ada la dalam 10 orang member2 dah sampai..Kami terus mengisi borang dan pembantu inteview tu menyemak sijil2 yang perlu..Lepas 10 minit aku sampai sesi temuduga pun bermula. Aku merupakan orang ke 5 yang akan ditemuduga. Mulutku tak berhenti manghafal FPN. Menurut memberku yang selesai td, FPN adalah soalan wajib. Giliran aku dah sampai...Fuh! dengan segak sekali (Baju kurung + blazer + name tag) aku melangkah masuk ke bilik temuduga. 2 orang Interviewer, sorang malay and sorang chinese. Aku dijemput duduk. Terus aku ingat pesanan dari Mak baca doa dan hembuss ke Interviewer tu..Memberku Ajim pun pesan macamtu..

Ok, perkenalkan diri..Dia tak speaking la..aku pun terus la cite..background study..masa cert..masa degree..masa master..Pastu dia tanya masa cert and degree dulu praktical katna? Cite skop keja apa yang aku buat..Aku pun cerita la..nasib baik masa segar diingatanku..Masa Master mengajar subjek apa? structure..Pastu dia tanya guna kaedah apa mengajar student..Aku jawab guna kaedah perbincangan, panggil student buat kat depan... gebang2 lebih sket..hehe..ABBM apa yang kamu guna? Papan putih, power point....

Lagi sorang interviewer tu pulak tanya..sebutkan FPN...Dengan penuh yakin aku pun lafazla PENDIDIKAN DI M'SIA ADALAH SATU USAHA BETETERUSAN KE ARAH MEMPERKEMBANGKAN LAGI POTENSI INDIVIDU SECARA MENYELURUH DAN bla...bla.. bla.....macam aku hafal tadi..Siapa Menteri Pengajian Tinggi? Dato' Mohamed Khaled Nordin. Memang hafal pun yang tu..kalau tak tau saja sangat la..Pastu dia tanya isu semasa. Aku pun cerita la perang Israel dengan Palestin..Gebang ja la..entah betul entah idak pun aku tak tau...hahaha..Lastly dia tanya aku Minda Kelas Pertama tu apa...Gebang lagi...aku cerita la apa yang aku tau...Patu dia serahkan balik fail sijil2 aku..Tandanya dah tamat la..Aku pun mengucapkan terima kasih dan tersengeh2 melangkah keluar..Lega rasa....Harap2 cepatla kami di postingkan..mengikut sumber dari member2 insyaalah awal March kami akan di postingkan..Sama2 la kita berdoa semoga TUHAN percepatkan dan murahkan rezeki kita semua..AMIN..YA RABBAL A'LAMIN...

2 comments:

  1. alhamdulillah..selesai...

    ReplyDelete
  2. tggu posting la plak..ntah bila xtau..

    ReplyDelete