Wednesday, January 14, 2009

Boycott U.S Product

Semakin hari semakin ganas Israel menyerang Palestin. Sedihnya tengok budak-budak yang tak salah apa-apa, tak mengerti apa-apa di seksa dengan kejamnya. Kalaulah aku ada kuasa macam aultramen ka..aku akan musnahkan Israel plak. Geramnya...kita hanya dapat lihat kaum seagama kita diseksa oleh kaum yahudi yang tidak berhati perut, tidak berperikemanusiaan.. Apa yang mampu kita buat?? Pergi berperang gak?? Tu kita tak mampu..Cara yang terbaik bagi kita ialah memboikot produk2 dari Israel. Cuba kurangkan penggunaan produk2 dari Israel.

Setakat ni kalau nak boikot semua rasa tak boleh.. Tapi insyaalah sikit demi sedikit saya cuba kurangkan menggunakan produk dai sana.Kalau tengok produk2 di bawah tu saya masih menggunakan
  • Johnson & Johnson
  • Esteer Lauder
  • Calvin Klein
  • Kotex (habiskan stok ja..)
  • Hugo Boss

Semuanya produk2 tu masih ada kat rumah. Takkan la perfume2 yang ada kat rumah tu nak terus buang kan? Sayang la plak..Membazir pulak namanya..Insyaalah lepas habis semua produk2 tu sy tak kan beli dah.

Semalam baru ajak hubby pergi makan Mc D Prosperity Burger..Fuhh...meleleh bila teringat..black paper..Tapi Mc D kan Produk Israel gak..So, tak leh la makan.. huhuhu..



Diantara produk2 dari Israel


Sama-samalah kita menderma bagi meringankan beban yang ditanggung oleh saudara kita di sana..Walaupun dengan hanya 10 sen kita dapat membantu untuk membeli sebijik ubat buat mereka..Dalam Buletin Utama semalam mengatakan bahawa tanah perkuburan di Palestin dah tak mencukupi. Bayangkan dah berapa banyak saudara kita meninggal di sana..YA ALLAH YA TUHANKU LINDUNGILAH SAUDARA ISLAM DISANA..

Marilah lah sama2 kita mendoakan semoga saudara Islam kita disana dilindungi Allah dan semoga roh mereka dicucuri rahmat..AL-FATIHAH..

4 comments:

  1. Anonymous1/2/09

    Hulo..
    thanx for visiting my blog..dpt mane eh?
    anyway,kite pn cube nk elak produk KOTEX tu..
    tp dh itu jek jenama yg ada utk maternity pad..
    adei...susah2...

    ReplyDelete
  2. ni sheliza-ratuhati la...
    tgk kat forum ratuhati..he3..
    kita sama2 tukar jenama lain la pasni..

    ReplyDelete
  3. Anonymous2/2/09

    ade eks jenama lain bagi maternity pads?

    ReplyDelete
  4. ntah la kristy..kite pun xtau..he3..

    ReplyDelete