Tuesday, December 16, 2008

my life..

setiap orang ada life tersendiri...begitu juga ngan aku..dulu life aku lain..and now..after married..my life is change. berubah segala2 nya..aku ingat.. sekarang aku berkongsi kehidupan dgn suami ku yang bernama s.h.e.p.o.l a.n.u.a.r..(pelik sket kan spelling nama my hubby hehe..).dulu, masa aku bujang..bilik aku..harta kepunyaan aku..bersepah2 dlm bilik pun xde orang nk kisah sgt..but now...xkan la nak bersepah2 lg..hehe..malu la kat my hubby..mak selalu pesan dulu (b4 married) liza...tarik cadar tuu bg kemass..susun bantai bg elok..ye la mak...japg cek wat..tu la yg aku jwb selalu...tp klu mak aku tengok bilik aku sekarang boleh di banggakan gak la..ni semua atas nasihat dan tunjuk ajar mak la...

klu zaman anak dara dulu..bangun pagi tarik kerusi duduk terus makan..nasi lemak la..cucoq udang la..bihun goreng la..semua mak yang siapkan..tp sekarang...aku kena bangun awai....siapkan breakfast tuk my hubby..(isteri solehah ni.. hehe..).nasib baik la..aku ni terer masak..ceh puji diri sendiri...tp my hubby pun kata.."sedap la yg masak" hehe..kembang semangkuk..since married ni..aku penah masak


tuk breakfast la

bihun goreng..
bihun singapore (yg color puteh tu..)
nasi lemak..(1st time wat ns keras sket hehe..)
mee goreng
kuih cara

tuk lunch..

ayam masak merah
kari ayam
ayam goreng (adik aku yg bongsu pun bleh wat hehe..)
kari ikan
sambal teloq
sambal ikan
beraneka jenis sayur (bayam ngan bendi favourite my hubby)
sambal belacan
sayur lemak pucok

tuk dinner

spagety
maggi
kotiaw goreng spesel (mmg sodap yummy..yummy..)

haa......banyak kan yg aku penah masak...sodap2 semua...aku teringin nk wat capati la..aku dh dpt resepi capati dari intenet..ntah bila nk try pun xtau..asyik bz..ja...ok klu rajin nnti kita kongsi resepi2 nak...k chow

No comments:

Post a Comment