Monday, December 29, 2008

Terubat Rindu


Gambar diambil masa raya aidilfitri 2008. Mak... Ayah
Mizz u so much!!muahh..muah..


Hari2 aku keja..hari senin aku keja..hari selasa aku keja..hari rabu aku keja..hari2 lah senang.Kadang2 rasa syok..kadang2 rasa boring..kadang2 rasa pening..macam2 lah kesimpulannya..semalam aku sibok macam besa lah..rasa masa jalan dengan cepatnya..tup2 dah kul 4..tiba2 hp aku berbunyi..ha..panggilan dari bang cik..(adik aku).napa plak ni..??ooo..rupa2nya membawa berita gumbira bagiku..mak aku nak datang...yehhhh..syok gila..mak ngan adik aku nak p kl, so diaorang nak singgah jumpa aku la. Aku tau mak pun rindukan aku..sama macam aku rindukan mak..makcik aku penah cakap mak nangis masa aku mula2 kawen.ye la mana x nye..aku ni sorang anak yang rajin..baik hati..hehe..Aku la jadi tukang masak masa aku menganggur dulu.Pastu aku la drebar mak aku.Nak p mana cakap ja..beress..

Alamak.. mak, ayah, bang cik, neni nak mai. Apa aku nak jamu depa ni..Dah la ada kat tempat keja lagi ni..nak masak xdan..apa2 pun beli je jawabnya...kepala otak aku ni berpusing2 memikirkan nak beli apa..on da way aku pun singgah la kat tepi jalan tu..pa yang ada? kueh mueh la..aku cari mee berus..eh rebus xdak plak..lastly beli la kueh karipap, murtabak ayam n apam balik..

Bang cik ni klu bab cari jalan memang fail..aku dah cakap exit ipoh/sg siput..dia kata dah terlajak..jauh la nak patah balik..tup2 call aku cakap kat sg siput plak..hey...baccha..u turn balik..jangan go straight..nasib baik exit betoi. Aku ngan hubby pun p la tunggu kat traffic light takut depa tersilap plak..alhamdulillah...jumpa..

Bila jumpa besala..peluk cium la anak beranak hehe..cepat mak, mana surat inteview cek?Salah satu sebab mak singgah adalah nak kasi surat inteview yang aku tunggu2 tu..macam tunggu bulan jatuh ke riba..akhirnya jatuh jua..tapi belum jatuh sepenuhnya..hehe..sebab posting ntah dimana pun xtau..harap2 dapat di Ipoh atau Penang la..

3 comments:

  1. Sori syg...abg kena p keja plak...x dapat nak duk sembang lama2 ngan mak & pak mentua..

    ReplyDelete
  2. wellcome VIET NAM....HAVE A GOOD NICE..

    ReplyDelete
  3. xpa abg, mak ngan ayah paham..dont worry..

    ReplyDelete