Tuesday, February 10, 2009

~Panasss..panasss....panasss..~

Semalam adalah hari untuk berehat bersama insan tersayang...Lunch bersama2 dalam keadaan yang amat romantik...ekekeke..Itu semua persediaan untuk menyambut valentine day tu..hehe..

Cuaca teramat panasss sangat....panasss...panasss..panasss..pusinggg...pusingg...pusinggg...cuba teka tu lirik lagu pa??heheh..sapa betoi leh ikut pi Chepor..

Berpeluh2 aku mengemop lantai..menyapu sampah..Lepas siap keja2 umah terus ke dapur. Mak aii...camna lah nak memasak..panas bangat..kang bertambah masin masakan aku..Sambil memasak tu fikiran ku melayang2..camna lah nak hilangkan rasa panas sangat ni..Tadi dah mandi..Tapi masih panas...Haa...jom pi mandi kat Ulu Chepor..Dah lama aku tak pi berkelah kat sini...Aku pun menyuarakan keinginan ku pada suamiku..Alhamdulilah...dia setuju...Ulu Chepor ngan umah kami tak la jauh pun...20 minit dah leh sampai..Tempat berkelah ni tak lah best sangat...Tapi kalau dah kempunan nak mandi cam aku ni sesuai laa...

Dengan pantas sekali aku memasak untuk berkelah kat sana..menu kami simple je..ikan cencaru sumbat cabai, sayur bayam tumis, ikan tenggiri goreng. Tu pun dah cukup bagi kami...Sampai sana beli la karipap, jajan dan lain2..



Pintu masuk Lata Ulu Chepor

Orang Perak ja yang selalu berkelah sini...Tapi beria gak signage dia..



Jom makan....makan dulu baru berendam..Pas berendam pun makan lagi..


Ni apa kena plak ni..amik air sembahyang ka..Ni permulaan kena air laa..sejuk sangat..



Amik kesempatan di atas batu ekekeke..



Cik abang ni nak tangkap ikan ka..sapa kata tangkap ikan..rupa2nya dok cari batu nak wat empangan. Kononnya nak bagi air dalam la..ekekeke



Sekali lagik amik kesempatan..Tapi bukan di atas batu..Kali ni kami turun dalam air yang agak dalam, sesudah empangan yang di bina dah siap. heheeh..
Best la jugak berkelah kat sini...Lepas la kempunan aku nak mandi..Tapi yang aku tak suka bila mandi2 ni nak salin pakaian basah yang tak tahannya..Tapi nasib la aku pi bukan weekend. So, xyah la beratur panjang2..kiranya cepat la aku tukar pakaian...Balik rase letih sangat....Pastu buat la pulak aktiviti2 meregangkan apa2 yang patut..ekekekek..

7 comments:

  1. ekekeke
    heheeehhh

    banyak btol gelak double meaning nih!

    hahaha (gelak tak sopan)

    ReplyDelete
  2. Anonymous12/2/09

    itulah psl...byk ayat2 ehem2 jek..:P

    ReplyDelete
  3. xeaa - org yg dah kawen cam kita je tau gelak double meaning ni..he3..


    krsty - he3..saja la syok2..

    ReplyDelete
  4. Anonymous12/2/09

    :)

    ha ah, tulah, banyak nau gelak double meaning nih.. :P

    syok ye perak, banyak sungai yang cantik2.. huhu.. windunya perak... :P

    ReplyDelete
  5. sya orang perak ka?
    klu kat ipoh ni xbyk pun tempat kelah..
    taiping best gak..:D

    ReplyDelete
  6. Anonymous13/2/09

    bukan orang perak..

    tapi dulu belajar dengan praktikal kat perak..
    memang syok duk piknik tiap2 minggu...

    hah, kat taiping tu, apa nama tempat dia ye? dah lupa...

    sheliza duk taiping ye?

    ReplyDelete
  7. sy kat ipoh...
    kat taiping, batu hampar ka?
    waterfall la tu..

    ReplyDelete