Wednesday, February 18, 2009

~Tagged by Ajiem~

Alamak, banyaknye nak kena jawab ni Ajiem..huhu..Kyus try ye..


[Directions: Once you’ve been tagged, you have to write a blog with 16 random things, facts, habits or goals about you. At the end choose 16 people to be tagged, listing their names and why you chose them. Don’t forget to leave them a comment or tag them in your note to read this].


END



(1) Aku suka memasak..hehe..betul ke ni?Betoi la...xkira la masak apa2 pun..Kalau boring2 bertenet aku cari la resepi2 baru kat tenet. Sentiasa nak cuba resepi2 baru.




Suka try ayam masak merah, ayam masak kicap, ayam masak black paper,
ayam goreng..hihihi...adik aku pun boleh masak kalau camni..:D

(2) Tadi aku kata aku suka masak kan?Tapi aku memang xsuka bab2 nak mengemas lepas masak ni.hihihi..Leceh sket la..Tapi macamana pun aku kemas la jugak lepas masak tu..Xcaye p tengok dapur umah aku...hehehe..




(3) Aku selalu tertidur depan tv bila menonton tv. Xkiralah cerita apa pun...Cerita hantu (Puaka Niang Rapik hihihi..) pun aku bleh tertido. Kadang2 sedar aiks..dah habis ka cerita tadi? Apa ending dia....





(4)Aku ada satu janji yang xtunaikan lagi ngan hubby. Janji nak wat capati. P Tesco beli tepung capati dah 2 bulan. Tapi xjadik2 lagi capati hihihi..Tunggu ye abg....yg janji suatu hari nanti tepung tu akan bertukar jadik capati akhirnya...Cuma xtau bila... Kita suruh ane kat Rahim jela yang wat capati...Lagi senang..ekekeke.


capati cicah kuah sardin sedap....yummy2..

(5)Sekarang aku lebih berminat pada ilmu2 yang boleh tingkatkan atau majukan diri aku. Aku suka baca ilmu2 rumahtangga.....ilmu2 mengenai anak kecil....ilmu2 agama.....




(6)Aku suka makan masakan kampung. Paling aku suka menu cam gulai rebung, kerabu mempelam, ikan bakaq, kari kepala ikan, sayur kangkung goreng belacan, udang goreng, sambal belacan, ulam kacang botol (segala2 ulam aku suka). Aduh! sedapnya teringat masakan mak kat kampung...Mak, nak balik...




(7) Aku suka traveling....suka pergi bercuti2 kat beach...beach...beach....Pergi ngan orang tersayang lagi besh! Suatu hari nanti aku akan penuhi impian ku naik Star Cruise. Tunggu la....nanti ada duit lebih aku p arrr....





(8) Aku xsuka buka makanan dalam tin. Contoh macam nak buka susu pekat, sardin...yang perlu menggunakan alat pembuka tin memang aku xsuka..Aku akan cari sapa mangsa2 aku untuk buka tin tu..hehe..Sapa yang selalu kena buka tin sorry yer....



(9) Aku mengimpikan sebuah kereta hak milik aku sendiri...sama la kita Ajiem...Sabaq noh...Aku xkisah la keta apa pun....Tapi kalu boleh aku nak keta Honda Civic/ Jazz...



(10) Sekarang kehidupan aku dah berubah. Dah ada tanggungjawab sebagai seorang isteri kepada suami aku. Aku dah mula biasa melakukan tugas seorang isteri. Nasib baik masa kecik2 lagi memang mak dah training kami suh masak. Xdak chance langsung nak dok depan tv di waktu tengahari. Mesti tolong mak masak. Habis lekeh tolong siang bawang...hihi...



(11) Aku baru lepas makan nasi tomato ngan ayam masak merah + air soya. Sedap makcik tu masak...esok bleh beli lagi...



(12) Aku pernah jadi minah kilang masa lepas SPM. 6 month gak la aku naik bas/ van kilang. Kilang ACER kat Seberang Jaya. But now kilang tu dah tukar jadi kilang BENQ. Bangun kul 5 am coz van datang amik kul 5.30. Letih ooooo...12 jam kilang tu.... Nasib baik pastu dapat further study....Kalau x....



(13) Aku pernah masuk kelas menjahit KEMAS kat kampung. Atas paksaan mak masa tu...lepas SPM gak masa tunggu result. Masa tu aku leh wat baju kurung...baju melayu...kebaya...blaus...Tapi sekarang kalau korang suruh aku buat semua2 tu hampehhhhh!!!Baju kurung insyaalah ingat kot sebab dok tengok mak menjahit kat kampung. Sapa nak tempah leh la...



(14) Aku suka drive kereta sorang2...Boleh nak melalak ka....Nak berangan ka....Lagi pun xdak orang nak complain apa2. Lebih confident sorang2..Tapi kalau trip yang jauh prefer ramai2 la...Habuan nak menggosip...



(15) Aku mengimpikan suatu hari nanti aku bersama suami dikelilingi anak2 sekurang2nya 4 orang hidup dalam keluarga yang bahagia kekal hingga ke dalam syurga....amin...



(16) Pehhh!!Ajiem....letih bangat mengarang tagged ni....so, sekarang aku nak tagged ziha, kristy, sya dan sapa2 yang rasa nak mengarang...jom join!!

6 comments:

  1. Anonymous19/2/09

    terpegun saya baca no. 16 tuh.. :P
    ok, nanti saya buat assignment ni ye... heheheh

    ReplyDelete
  2. wahhh. dream car kite same lah.
    ni yg tak saba nak pegang duit ni.
    huu

    ReplyDelete
  3. lupe plak, naik star cruise tu pun honeymoon dream kite. hehehe

    eish, byk btol yg same. :p

    ReplyDelete
  4. kita serupa....he3..
    klu posting awai aritu mesti kita dh ada keta idaman kan xeaa?huhu..
    xpa nnti kita naik star cruise sama2 p honeymoon..:D

    ReplyDelete
  5. heheh...tahniah anda berjaya..i akan wat yg u tag i tuh yea...tp nti la ek... :P

    ReplyDelete
  6. letih beb wat tag u..nway best gak..hihihi

    ReplyDelete