Thursday, February 12, 2009

~Naluri nak jadik ibu dah datang....tapi bila??

Anak adalah satu anugerah Allah yang tak ternilai harganya yang dikurniakan kepada kita, manusia. Ibubapa yang berperanan mencorak kehidupan anak2. Anak yang dilahirkan umpama sehelai kain putih yang bersih berseri. Kalau baik didikan ibubapa, maka baiklah anak tu kelak. Kalau buruk didikan ibubapa maka sebaliknya yang terjadi.


Title sebagai seorang isteri yang aku pegang setakat ni iaitu selama 6 bulan mengubah naluriku..Aku jadi semakin taksub pada kanak2..Bila tengok baby2 cute, mulalah berangan bila la.. aku nak ada baby ni..Aku tahu tu semua kuasa dariNya..Dari semasa kesemasa aku cuba buat persediaan dengan menambah ilmu keibubapaan. Mungkin ada hikmahnya aku belum dikurniakan anak. Dengan keadaan yang tengah menunggu posting ni yang entah bila mungkin dilambatkan sikit..Mungkin anak tu nak dilahirkan dalam keadaan yang mewah?? Bukan kemewahan yang dipinta, tapi cukup la sekadar melengkapi keperluan dan kemewahan yang sikit..(sapa xnak hidup mewahhhh weh??)ekeke..



Ni anak buah aku la..bukan anak aku..tggu la...sikit ari lagi...hehe
Sekarang ni aku interframe anak buah dulu la...Anak buah yang taksub ngan segala binatang..Xkira segala binatang diaorang minat..mungkin kakak aku pupuk anak2 dia supaya suka pada binatang kot..kalau kat umah tu ada hamster, iguana,elbino (ular sawa), turtle..Macam zoo plak..kalau ditanya pada si abang. Afif, apa cita2 Afif? Afif nak jadi veteriner..ooo...patut la...Si adik pulak nak jadi dentist..Baguslah....nanti bleh la Mak Lang ngan Pak Lang cuci gigi kat adik..

Anak buah yang sulung.. Afif Syamil (Bakal veteriner tahun 2020)


Anak buah no 2 Aliyah Sufiyah. (Bakal Dentist tahun 2020)



Aliyah Sufiyah with Mak Njang..

Ni anak buah yang ke 3, anak abang.. buas nak mampuss..Tengok muka macam lembut..Tapi buas gila...Tu la budak2...Apa yang dia tahu susu...susu...main..main..Tak payah fikir masalah macam Mak Lang dia...Fikir bilalah aku nak posting ni...ekekeke...


Anak buah no 3 Yusuff Haziq



Yusuff Haziq ngan ayah dia..Haziq memang suka gelak..Syok kacau budak ni...



Masa raya puasa 2008. Nak pegi beraya ngan ayah..mizz u Haziq..
Insyaalah bulan 3 ni aku akan dapat lagi 2 anak buah iatu adik kepada Afif, Aliyah dan adik kepada Haziq..Means, mak aku akan terima 2 cucu serentak...Ingat ka 3 dapat cucu tahun ni....hehe..Tahun depan mak, insyaalah mak akan dapat lagi 1 cucu..Doa2 ye mak....
* Byk sgt member2 pregnant tahun ni...
Insyaalah lepas ni aku...ekekeke..ikut turn sapa kawen dulu..
Tapi ada yg member kawen 20/12/08 pun dh pregnant...huhu..

5 comments:

  1. Anonymous13/2/09

    naluri ibu ni biasanya ms bcinta pn dh dpt...
    hehehe (pasan cm aku!)
    tp bile dh mgandung,sndiri rs cmne,rs lagi teruja...
    anway,br 6 months marriage my dear..
    byk ms lgi...
    jgn fikirkn sgt..nt stress...lg susah nk lekat...

    ReplyDelete
  2. krsty- xde la sampai stress lg...
    tp bila memikirkan usia..arrrghhh takut..

    ReplyDelete
  3. berusaha kak!
    jgn putus asa!
    heee

    ReplyDelete
  4. Anonymous16/2/09

    hehehe, naluri dah ada ye?
    sabar, insyaAllah, rezeki tu akan datang juga...
    yang penting, usaha gigih selalu... heheheheh...
    go go chayok!

    ReplyDelete
  5. xeea- sama2 kita berusaha xeea..
    disamping doa dan tawakal..

    sya- Nak jugak cite kat blog cam sya cite pasai Darwish..hihihi

    ReplyDelete