Saturday, February 21, 2009

~Hari ini Ku Sangkakan Semalam~


Ya Allah Ya Tuhanku...adakah usia 28 tahun menunjukkan aku semakin tua..semakin lupa... Ya.. aku pasti hari ini hari Ahad, dan semalam hari Sabtu. Rutin harianku pada hari sabtu dari pagi hingga ke petang adalah menternak blog dan bertenet apa yang patut. Sebelah malam pula aku mengajar home tusyen. Tiap2 minggu ni la rutin harianku. Tapi semalam.....satu kesilapan yang besar aku buat. Aku terlupa pergi ajar tusyen kat rumah student aku...pehhhh...


Balik keja semalam memang terasa lapar sangat...Pas maghrib terus masak nasi goreng..nasi goreng menjadi pilihan aku sebab cepat, senang, mudah dan ringkas..Lagipun perut aku berkeroncong dari petang tadi. Mana tahan...Lepas masak, makan nasi goreng ngan hubby sambil2 tengok tv. Syok la...sambil2 berehat...Bila nasi dah agak turun dalam perut aku pun landing2 tengok tv....sambil2 baca paper...Tadi siang x abis pun baca paper...Tiba2 Hubby keluar dari bilik terus menuju ke arahku ehhh!! Hari ni hari pa? Sabtu kan? A..haaaa...la....sabtu....tak pegi ajar tusyen ka? Ha....Hari sabtu....alamak abang...lupa la...camna ni???


Yang hubby perasan tu sebab dia tengok ada missed call kat hp aku..1 missed call Encik Mohd. times 9.05pm. Bapa budak2 aku ajar tusyen tu call..Tapi disebabkan syok makan, landing2 hp pun dok charge dalam bilik sampai aku lupa semua tu...Lagipun aku ingat arini hari Jumaat. Alamak terasa bersalah sangat...Nak cakap apa ni kat En Mohd tu....Terus aku call dia cakap la terlupa... Setelah perbincangan dilakukan kami memutuskan malam esok aku ganti terus la 2 jam...Sepatutnya aku ngajar sejam ja dr kul 8.30pm-9.30pm. Tapi malam ni kena la ganti dari 8.00pm-10pm. Aku terima la sebab semua tu atas kesilapan aku...


Aku rasa punca yang membuatkan aku lupa nak p ngajar tusyen adalah disebabkan perut aku yang lapar sangat ni...hihihi..sampai lupa...Tapi memang terasa sangat la malam tadi....Kesilapan yang tak setatutnya berlaku. Mesti anak2 dia tunggu aku...Harap2 pasni xwat mistake lagi la..

7 comments:

  1. Anonymous21/2/09

    lepas ni buat reminder tiap kali hr sabtu:D
    supaya xdela terlupa...

    ReplyDelete
  2. tu la...kena wat reminder la pasni :D
    takut nextweek lupa lg..huhu

    ReplyDelete
  3. kekadang aku pun camtu gak..tak teringat...

    tapi, kalau dah datang lambat, so, kena berhutanglah..lambat la habis waktu kita mengajar tu...

    ajar bebaik sampai pandai k... :)

    ReplyDelete
  4. datang lambat ok lagi..masalah aku lupa terus ni..sedar2 pun dh kul 9.50pm he3..klu aku sedar kul 9 ka memang aku p ngajar lagi..hihi

    baik cikgu! :)

    ReplyDelete
  5. leeerrr..cikgu,cikgu...lapor ye..=)

    ReplyDelete
  6. jadik cikgu gak ke.
    pusing2, cikgu jugak jadik nye kan.
    huuu

    ReplyDelete
  7. to shida
    Tu la pasal...lapor sgt..:D


    To Xeaa
    hehe..jadik cikgu cikgi..
    tu semua persediaan tuk ngajar nanti..
    poyo ja cikgu nie.. :)

    ReplyDelete